Ciepły marcowy weekend, przełom 11 i 12 tygodnia
kalendarzowego 2012r. Dla firmy Transannaberg Wiesiollek. J.M. Spółka Jawna
wyjątkowy. Po raz kolejny udowodniliśmy że potrafimy przewozić potężne ładunki.
Do swojej kolekcji "mega" ładunków możemy dopisać transport ładunku o
szerokości 9,12m. Jest to absolutnie najszerszy ładunek transportowany przez
Naszą firmę po drogach publicznych.
Dystans do pokonania: 100
km
Szerokość ładunku: 9,12 m
Długość zestawu: 36,00 m
Zestaw: Ciągnik 4 osiowy + naczepa modułowa Goldhofer THP
Przygotowania do transportu to
rok czasu zbierania różnych informacji. Podjęcie tak szerokiego ładunku
wymagało niezwykle starannego przygotowania się przez całą firmę. Po dobraniu
odpowiednich zestawów transportowych, ustaleniu ich konfiguracji, rozpoczęły
się poszukiwania drogi. Sprawę nam ułatwiał fakt, że dwa lata temu z tej samej
firmy zrealizowaliśmy transport składający się z 7 samochodów o różnych
skrajniach ( mi. o szerokości 7,80m oraz długości 40,00m). Początkowo
wyznaczono 3 warianty przejazdu. Wymagane było dokonanie szczegółowych pomiarów
jezdni, potwierdzających że tak ogromny transport może się odbyć. Na tę
okoliczność sporządzono szczegółową notatkę objazdu trasy. Niestety przejazd
takiego kolosa wymagał wielu prac. Pierwszym etapem wymagane było przebudowanie
jednego z rond które mimo, że powstało niedawno, nie zostało przystosowane do
przejazdów przez pojazdy ponadnormatywne. Kolejnym poważnym punktem były punkty
poboru opłat (PPO), które przewidują możliwość transportu ładunków o
maksymalnej szerokości 6,40m. Aby zwiększyć przepustowość wymagane było
uzyskanie zezwolenia oraz kolejno demontaż wielu elementów infrastruktury PPO.
Innymi punktami utrudniającymi były przejazdy przez miejscowości. Wąskie
jezdnie, chodniki oraz zwarta zabudowania ulokowane blisko jezdni wielokrotnie
doprowadzały do sytuacji że przejazd w tak wąskich miejscach trwał nawet
kilkadziesiąt minut.
Transport odbywał się oczywiście
w nocy, pod eskortą 3 radiowozów policyjnych, 6 pojazdów pilotujących oraz
grupy obsługi technicznej transportu, przygotowującą drogą bezpośrednio przed
przejazdem oraz przywracająca jezdni do stanu pierwotnego bezpośrednio po
przejeździe. Cała operacja przejazdu trwała 3 dni. Przeciętnie w ciągu nocy
pokonywaliśmy 30 km. Pojazdy poruszały się w tempie "pielgrzymkowym".
Całość została przetransportowana do portu, gdzie ładunki zostały przeładowane
na barkę.
Darüber, wie wir die... 9,12 Meter breite
Ladung transportiert haben Ein warmes Wochenende im März in der 11 und 12 KW 2012. Für die Firma TRANSANNABERG Wiesiollek J. M. Spółka Jawna
ein ganz besonderes Wochenende. Wieder konnten wir beweisen, dass wir richtig
große Ladungen verfrachten können. Zu unserem Katalog der „Megafrachten“ können
wir die mit einer Breite von 9,12 m aufnehmen. Es ist die absolut breiteste
Ladung, die unser Unternehmen an öffentlichen Straßen transportiert hat.
Streckenlänge: 100
km
Breite der Ladung: 9,12 m
Fahrzeuglänge: 36,00 m
Fahrzeug: 4-Achsensattelzug+ Modulaufleger Goldhofer THP
Die Vorbereitung der Transporte
dauerte 1 Jahr. Der Auftrag über so eine breite Fracht erforderte einer äußerst
sorgfältigen Vorbereitung durch das ganze Unternehmen. Nach der Auswahl und
Festlegung der Transportkonfiguration, wurde mit der Streckenplanung begonnen.
Die Sache wurde dadurch einfacher, da wir vor 2 Jahren einen Transport
bestehend aus 7 Fahrzeugen mit unterschiedlichen Breiten (bis 7,80 m breit und
40,00 m lang) umgesetzt hatten. Anfangs wurden 3 Streckenvarianten gewählt. Es
mussten genaue Vermessungen der Fahrbahn durchgeführt werden, um nachzuweisen,
dass so ein rissiger Transport erfolgen kann. Zu diesem Anlass wurde ein
ausführlicher Bericht von der Erkundung der Strecke erstellt. Leider mussten noch
viele Maßnahmen ergriffen werden, um die Durchfahrt eines solchen Riesens
möglich zu machen. Die erste Etappe war der Umbau eines der Kreisverkehre, der
obwohl ganz neu, nicht für Sonderfahrzeuge geeignet war. Das nächste große
Problem waren die Mautstellen, dessen zulässige Breite 6,40 m ist. Um die
Durchfahrt zu erweitern, war die Genehmigung für die Demontage vieler Teile der
Mautstelleninfrastruktur notwendig. Die weiteren Hindernisse stellten die
Ortschaften dar, durch die man fahren musste. Enge Straßen, Gehwege und
Bauwerke, die nah an der Fahrbahn stehen waren die Ursache dafür, dass die
Durchfahrt an so engen Stellen manchmal Zig Minuten dauerte.
Der Transport fand natürlich in der Nacht in der
Begleitung von 3 Polizeieinsatzfahrzeugen, 6 Begleitfahrzeugen und einer Gruppe
der technischen Betreuung der Fracht, die die Strecke vor dem Fahrzeug
vorbereitete und sie direkt nach der Durchfahrt zum ursprünglichen Zustand
wiederbrachte, statt. Der Einsatz dauerte 3 Tage. Durchschnittlich haben wir in
einer Nacht 30km geschafft. Die Fahrzeuge sind im Schritttempo gefahren. Die
Fracht wurde zum Hafen transportiert, wo man sie auf ein Kahn verladen hat.
About how,
we transported a load of width .... 9.12
m That was warm March weekend,
breakthrough of the 11 and 12 calendar week 2012 r. To the Transannaberg
company Wiesiollek J.M. General Partnership exceptional. Once again,we have
proven that we can carry huge loads. To our collection “mega” loads, we can add
transport of load width of9.12 m. That is absolutely the widest cargo
transported by our company on public roads.
Distance to overcome: 100
km
Width of cargo: 9,12 m
Length of set: 36,00 m
Set: Truck 4 axle + trailer modular Goldhofer THP
Preparations to this
transport takes about year collection of different informations.Adopting such a
wide cargo require very careful preparation by the whole company. After
selecting the appropriate transport sets to establish their configuration, we
begansearching for the road.. We have facilitated matter by the fact that two
years agofrom the same company we realized transport consisting of seven
different cars dimensions (min. width 7.80 m and length 40,00m). Initially were
designated 3 variants of transit. Required was to make detailed measurements of
the road, provingthat such a huge transport can take place. On this occasion
was prepared a detailed note of the road survey. Unfortunately transit such a
giant required many of work. The first step was required reconstruction one of
the traffic circle which, although recently established, was not prepared to
travel for oversized vehicles. Next serious point were tolls, which provide
possibilities for the transportation of cargo with a maximum width of 6.40 m.
To increase the throughput was required obtaining of the permission and
subsequently dismantling of many infrastructure elements of the toll.. Other
points hindering were transits through the villages. Narrow roads, pavements
and buildings located close to the road, many times led to the situation , that
transit in such tight spaces, lasted even tens of minutes.
Transportation, of course, took place at night, escorted by
three police cars, 6 pilot vehicles and transport support group, preparing the
way just before transit through the road, and to restore to its original
condition immediately after the transit. The whole operation took 3 days. On
average, during the night overcame 30 km.Vehicles was moved at a pace of
"pilgrimage". Whole was transported to the port, where the cargowas
reloaded on a barge.